Polgár Zoltán: „A RedY abszolút az ellenpólusa a Villányi Franc-nak”

Polgár Zoltán: „A RedY abszolút az ellenpólusa a Villányi Franc-nak”
Hogyan jött az új, fiatalokat célzó márka, a RedY ötlete, amelyet – ahogy mi is beszámoltunk róla korábban –  kezdetben 9 villányi pincészet készít?

Mintegy 6-7 hónapja ült össze a villányi közösségi bormarketingért felelős tanács, ahol a fiatalok vetették fel, jó lenne létrehozni egy könnyű, jó ivású, fiatalos bisztróbort. A Polgár Pincészetnek egyébként van már egy hasonló bora, a Rubin Cuvée, amit 1996 óta készítünk  szinte ugyanazokból a fajtákból, amiből a RedY-t is készíthetjük, csak más arányban. A RedY egy feszesebb, kicsit lendületesebb eredményt ad.

A RedY-nek legalább 51 százalékban portugieserből kell készülnie. Miért a portugieserre esett a választás?

Villányban az egyik legrégebben termesztett fajta a portugieser, amit még mindig legnagyobb mennyiségben termelnek a borvidéken. Mégis egy kisebb bűnt követtünk el a szőlőfajtával szemben, amikor hagytuk elmenni abba az irányba, hogy akciósan olykor akár 1000 forint alatt is kapni a szupermarketekben portugieser bort. Leértékelődött ez a fajta. Ezért is tartottam nagyon jónak az ötletet, hogy poroljuk le ezt a történetet. Mutassuk meg, hogy igenis lehet ebből a szőlőből egy élénk, vidám, friss, fűszeres bort készíteni, ami eközben megtartja a portugieser kedvességét. A RedY-t ennek megfelelően szeretnénk magasabbra pozicionálni és vinotékákban, borbárokban kínálni. Jó lenne, ha ezt a régi emblematikus fajtát újra fel tudnánk emelni a jól megérdemelt helyére.